یادداشت های

رضاشادمان فر

یادداشت های

رضاشادمان فر

رضا شادمان فر کارشناس ارشد مدیریت شهری و دانشجوی شهرسازی و فعال در حوزه های مشارکت شهروندان در مدیریت شهری ، شورایاری ها و مدیریت محله در این وبلاگ به بیان دیدگاه های خود و مشاهداتش می پردازد. همچنین وب سایت shadmanfar.ir برای ارتباط و آشنایی بیشتر با ایشان در دسترس است.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
اولین شماره نشریه آرایشگران در مرداد ماه 1389 منتشر شد . این نشریه در تلاش است نیازهای اطلاع رسانی ، حرفه ای ، آموزشی اعضاء اتحادیه آرایشگران مردانه تهران را بر طرف کند.
سرمقاله 
آمده ایم تا صدای آرایشگران باشیم و برای آرایشگران 
شاید اگر بگوییم دلیل وجودی، مفهوم و کارکرد اتحادیه ها معمولا برای اعضاء آنها روشن نیست ، سخن به گزافه نگفته باشیم برای بسیاری از آرایشگران ، اتحادیه جایی تصور می شود که در زمان اخذ جواز کسب به آنجا مراجعه می کنند و بعد از آن تا مشکل خاصی برایشان پیش نیاید با آن کاری ندارند! بسیاری اتحادیه را یک سازمان دولتی می دانند و مسئولین آن را مامور نظارت برامور صنف انگاشته و گمان می برند که رئسای اتحادیه از طرف مدیران دولتی منتصب هستند. از طرفی مسئولین و اعضاء هیات مدیره اتحادیه ها نیز اغلب از ابزارهای روابط عمومی و رسانه های لازم برای ارتباط با سایر اعضاء بی بهره هستند. درنتیجه فعالیتهای اتحادیه برای جامعه صنفی نادیده مانده و در نتیجه مشارکت اعضا در پیشبرد و تعالی صنف رنگ می بازد. ودر آخر دیگر اتحادی وجود نخواهد داشت تا اتحادیه ای باشد. حال آنکه اتحادیه های صنفی یکی از اصلی ترین نهادهای جامعه شهری و اولین سنگر دفاع از حقوق اهالی صنف هستند و قدرت آنها ارتباطی مستقیم به آگاهی ، غیرت صنفی و پشتی بانی اعضاء صنف خواهد داشت. 
جای خالی رسانه ای که مخاطبانش را جامعه علاقه مندان به هنر آرایش و پیرایش ، صنایع مرتبط و البته آرایشگران شهر تشکیل بدهد و افزون بر آن پاره ای از علاقه مندی های شخصی دلیل آن شد که به عنوان عضو کوچکی از این صنف ، مصمم به انجام وظیفه در این نقش شدم به لطف خدا و همیاری یاران قدم در این راه نهادیم. و خوشبختانه با استقبال و تشویق اعضاء فهیم و خوش فکر هیات مدیره اتحادیه آرایشگران شهر تهران روبرو شدیم به ویژه ریاست محترم ، جناب آقای گواهی با نظر بلند و همکاری و پشتیبانی صمیمانه خود در گذر از موانع سخت موجود در این راه کمک شایانی را مبذول داشتند و جداً از دشواریهای این راه کاستند. با یاری دوست دار زیبایی ها ، گروهی تشکیل شده از صاحبان ذوق و قلم با عظمی پولادین تا این نشریه را سزاوار آرایشگران شهر تهیه و به دست هنرمندشان برساند بدون اینکه هیچ هزینه ای بر دوش آنها و اتحادیه شان قرار دهد . 
نشریه آرایشگران می اندیشد تا علاوه بر انجام رسالت خود مبنی بر رساندن صدای اتحادیه آرایشگران شهر تهران به اعضاء از یک سو و انعکاس نقطه نظرات جامعه صنف از سوی دیگر ؛ خوراک آموزشی و مطالعاتی را هم برای آرایشگران و مشتریان هنر و صنعت آرایش و پیرایش فراهم نماید لذا علاوه بر مطالب تخصصی آرایشی و موضوعات صنفی از اطلاعات عمومی و بهداشت جسم و روان هم تهی نخواهد بود. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
|
  • رضا شادمان فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی